Veelgestelde vragen

onderwerp:

Ik ben slecht ter been/slechtziend/zit in een rolstoel. Hoe kan ik bestellen?

Je kunt rolstoelplaatsen alleen via de kaartverkoopbalie van DNK bestellen. De kassa van DNK is geopend van maandag t/m zaterdag van 8.00 uur tot 18.00 uur, op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur en tevens vanaf één uur voor aanvang van een voorstelling.

Ik heb nog een tegoedbon. Kan ik daarmee betalen via internet?

Heb je de landelijke Podium Cadeaukaart? Dan kun je deze direct online verzilveren. Kies bij de betaalmethode voor 'Podium Cadeaukaart' en volg de stappen. Mocht het bedrag niet volledig dekkend zijn, dan kan je het resterende bedrag betalen met Ideal of creditcard. Heb je een cadeaubon van DNK? Deze kan enkel worden verzilverd bij de kaartverkoopbalie.

Kan ik theaterbonnen gebruiken als betaalmiddel voor een voorstelling?

Ja, je kan je kaarten bestellen via onze website. Je tegoedbonnen kan je niet in de bestelling verwerken, maar levert je bij de theaterkassa in. Het geld storten wij per omgaande retour op je bankrekening. Ook kun je je kaarten bij de theaterkassa bestellen en direct afrekenen.

Hoe werkt de Podiumcadeaukaart bij afrekenen via de website?

Je volgt de stappen voor het reserveren van je kaarten. Wanneer je je bestelling hebt geplaatst, kies je voor de mogelijkheid 'betalen', hier registreer je ook het nummer van je Podiumcadeaukaart inclusief de verificatiecode. Je kan per betaling slechts één Podiumcadeaukaart gebruiken.

Ik heb telefonisch kaarten gereserveerd voor een voorstelling. Het te betalen bedrag is reeds afgeschreven van mijn rekening, maar ik heb nog geen kaarten ontvangen. Wat moet ik doen?

Je hebt via e-mail een bevestiging van je bestelling ontvangen. Deze e-mail bevat tevens je e-tickets. Deze zijn als bijlage toegevoegd.

Is de bioscoop ook toegankelijk voor mindervaliden?

Voor mindervalide bezoekers is De Nieuwe Kolk goed toegankelijk. Aan de voorkant van het gebouw is een invalideningang. In de parkeergarage onder De Nieuwe Kolk zijn invalidenparkeerplaatsen aanwezig. Vanuit de parkeergarage kun je via de lift de centrale hal bereiken. Alle bioscoopzalen zijn met de lift bereikbaar. In elke zaal (uitgezonderd Zaal 2) is een gelijkvloerse rij aanwezig, voor de overige rijen moeten treden worden belopen. Afhankelijk van de zaal zijn er twee of vier rolstoelplaatsen beschikbaar. Het boeken van deze plaatsen kan door (telefonisch) contact op te nemen met de bioscoopkassa op 088 - 012 85 60. DNK beschikt tevens over een invalidentoilet.

Is er ook ringleiding voor slechthorenden in de bioscoop aanwezig?

DNK beschikt over een ringleidingsysteem voor slechthorenden in de zalen van theater en bioscoop. Indien je daarvan gebruik wilt maken kun je dit voorafgaand aan de film aangeven bij de bioscoopkassa. Je krijgt dan een ontvangstkastje overhandigd, waarop een koptelefoon kan worden aangesloten. Ook is het mogelijk een lus op het ontvangstkastje aan te sluiten, die het signaal doorstuurt naar uw eigen hoortoestel.

Beschikken jullie ook over de Earcatch App voor blinden en slechtzienden?

Ja, daar beschikken wij over. Vereniging Bartiméus Sonneheerdt ontwikkelde de app in samenwerking met Soundfocus, om zo de bioscoopervaring voor blinden en slechtzienden te verbeteren. De app biedt vooral ondersteuning voor de stille periodes tussen dialogen in, die het lastig maken een film te volgen. Earcatch moet het makkelijker maken ook deze delen van een film te volgen met behulp van een voice-over, die de visuele elementen in de pauzes tussen dialogen beschrijft. Hierdoor krijgt de gebruiker een beter beeld van personages, gezichtsuitdrukkingen, de omgeving en natuurlijk ontwikkelingen in de verhaallijn.

Hoe werkt Earcatch?

Earcatch is de app die er voor zorgt dat blinde en slechtziende mensen een bioscoopfilm of tv-programma optimaal kunnen volgen met behulp van audiodescriptie. Via een koptelefoon horen ze een stem die precies beschrijft wat er tussen de dialogen door op het scherm gebeurt.
Met de komst van Earcatch is bioscoopbezoek nu ook aantrekkelijk voor mensen die blind of slechtziend zijn. Alle bioscopen en filmtheaters in Nederland kunnen vanaf nu deze nieuwe doelgroep van harte welkom heten. De innovatieve app stelt mensen met een visuele beperking in staat audiodescriptie te gebruiken tijdens Nederlandstalige films die vanaf september 2015 zijn uitgebracht. Voor een compleet overzicht van films en series die beschikbaar zijn kun je terecht op de website van Earcatch.

Hoe kan ik kaarten kopen?

Je kunt je kaarten kopen aan de kassa van DNK op werkdagen van 11.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Bovendien kunnen er in de bioscoop zelf vanaf 45 minuten voor aanvang van de eerste film kaarten gekocht worden.

Verkopen jullie ook online kaarten?

Je kunt 24 uur per dag je online kortingskaarten bestellen en printen via deze website (weergeven op mobiel mag ook). Het grote voordeel is dat je met deze kaarten tot wel € 1,- korting hebt, je zelf je favoriete rij en stoelnummer kunt selecteren en dat je niet meer in de rij hoeft te staan!

Heb ik een account nodig om kaarten te bestellen?

Om online kaarten te bestellen heb je een account nodig. Wij adviseren je alvorens je begint met bestellen in te loggen. Heb je nog geen account? Dan kunt je hier één aanmaken. Heb je al een account, dan kunt je hier inloggen.

Wat moet ik invullen bij het veld 'actiecode'?

Bij het afronden van je reservering verschijnt het veld 'actiecode'. Hier hoef je meestal niets in te vullen. Deze code wordt incidenteel gebruikt.

Hoe kan ik kaarten reserveren?

Je kunt telefonisch kaarten reserveren op het telefoonnummer 088 012 8560:
- van ma t/m do van 11.00 tot 17.00 uur 's middags en op de avonden vanaf 45 minuten voor aanvang van de films.
- van vr t/m zo van 12.00 tot 23.00 uur.

Tot wanneer kan ik mijn gereserveerde kaarten ophalen?

Tickets kunnen tot uiterlijk 30 minuten voor aanvang van de film opgehaald worden. Reserveringen vervallen hierna, omdat in de praktijk blijkt dat ongeveer 50% van de reserveringen niet wordt opgehaald. Dit betekent dat er veel stoelen leeg blijven in de zaal en er veel mensen teleurgesteld worden met het bericht dat de zaal is uitverkocht, terwijl achteraf blijkt dat ze wel naar de film hadden gekund.

Kan ik mijn gereserveerde kaarten ook al eerder ophalen?

Ja, dat kan. De kaarten kunnen gedurende de normale kassa openingstijden worden afgehaald bij de bioscoop en maandag t/m zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur aan de DNK kassa. In veel gevallen is dit zelfs aan te bevelen, je staat dan niet gezamenlijk in de rij met alle andere gasten die gereserveerde kaarten komen afhalen.

Wat kosten de kaarten?

De voornaamste ticketprijzen worden vernoemd onder het kopje prijzen.

Waarom zijn sommige films duurder?

Het prijsverschil tussen de films hangt meestal af van de lengte van de desbetreffende films. Er wordt een onderscheid gemaakt in normale films en lange films. Lange films kunnen in principe maar eenmaal op een avond worden vertoond, hierdoor worden de mogelijkheden beperkt en wordt dit deels gecompenseerd in een licht verhoogde toegangsprijs.

Waarom moet ik 3D-toeslag betalen?

Voor iedere 3D-film wordt er een toeslag berekend. Voor een 3D-film exclusief 3D-bril betaal je de normale prijs + € 1,50 en inclusief 3D-bril de normale prijs + € 2,50. De toeslag wordt geheven omdat DNK voor 3D-films extra kosten maakt, zoals investeringen in speciale projectoren, duurdere filmhuur en de aankoop van 3D-brillen.

Kan ik bij een online aankoop aangeven of ik een 3D-bril nodig heb

Op internet is het mogelijk om een 3D-bril bij de film aan te schaffen. Selecteer hiervoor de prijscode 'online kortingsticket incl. 3D-bril'.

Mag ik zelf een 3D-bril meenemen?

Indien je al eerder naar een 3D-voorstelling bent geweest en de 3D-bril hebt bewaard, kun je deze weer meenemen voor een andere 3D-voorstelling. Je betaalt dan geen € 2,50 maar slechts € 1,50 toeslag.

Ik heb een bon/kaart (X) gekregen. Is deze bij jullie geldig?

Over het algemeen staat er op bonnen en kaarten duidelijk beschreven waar deze ingeleverd kunnen worden. Ook belangrijk is of de bon nog geldig is (binnen de houdbaarheidsdatum). Bonnen die over datum zijn, kunnen niet meer door ons verzilverd worden en zijn helaas niet meer in te nemen.

Ik heb een MaDiWoDo-bon/pas gekregen, is deze bij jullie geldig?

Jazeker, de benaming van de bon komt voort uit de dagen waarop deze geldig is: maandag t/m donderdag. De bon is helaas niet geldig op feestdagen en tijdens de kerstvakantie.

Ik heb een Bioscoop Cadeau Card gekregen, is deze bij jullie geldig?

Jazeker, zoals vermeld staat op de bon is deze voor één of twee personen te gebruiken (exclusief toeslagen). Deze bon kan bij de bioscoopkassa ingewisseld worden voor de bioscoopkaarten.

Ik heb een Nationale (Digitale) Bioscoopbon gekregen, is deze bij jullie geldig?

Nationale Bioscoopbonnen zijn in het hele land, bij vrijwel alle bioscopen, inwisselbaar. Je kunt met de 'nieuwe' Nationale Digitale Bioscoopbon (pasjes) zowel bij de kassa, als online afrekenen. Met de 'oude' papieren Nationale Bioscoopbon kun je alleen bij de kassa zelf afrekenen.

Zit er een pauze in de film?

Uit onderzoek is gebleken dat een groot deel van het Nederlandse bioscooppubliek een pauze tijdens de film waardeert. Hierom hebben wij gekozen onze voorstellingen te voorzien van een pauze.

Gaat film 'x' ook (nog) draaien bij DNK?

Natuurlijk willen wij graag alle goede en leuke films laten zien! Wat onze bioscoop vertoont, wordt begrensd door het aantal zalen (5) waarover we beschikken en door de tijdstippen waarop we films kunnen vertonen. Helaas is onze invloed op het filmaanbod ook beperkt. omdat de landelijke filmuitgevers bepalen welke films waar worden vertoond. Zij maken die keuzes op basis van het aantal beschikbare filmkopieën, bezoekersaantallen en verwachtingen omtrent de filmtitel. Hierdoor kan het voorkomen dat een bepaalde film niet bij ons verschijnt, hoe jammer we dit zelf ook vinden.

Hoeveel weken zal film 'x' draaien?

Hoe lang een film draait in onze zalen is afhankelijk van het succes van de film in kwestie en de wekelijkse nieuwe. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film zal draaien. Je kunt er wel van uitgaan dat de 'grotere' films in ieder geval verschillende weken te zien zijn.

Wanneer kan ik voor komende week reserveren?

Vanaf maandagavond 19.00 uur kan er worden gereserveerd voor de voorstellingen die geprogrammeerd staan vanaf de donderdag daaropvolgend.

Waarom kan ik pas vanaf maandag reserveren voor een film die op donderdag gaat draaien?

Het filmoverzicht is gelinkt aan de programmering in de bioscoop. Omdat het programma elke week wordt aangepast aan de wensen van de bezoeker is het pas op maandagavond beschikbaar voor de komende filmweek. Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag

Wat moet ik doen als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben?

Als je je lenerpas bent kwijt geraakt, moet je dit zo snel mogelijk melden bij leneradministratie van de bibliotheek. Dit kan telefonisch gedaan worden. Je pas wordt dan geblokkeerd, zodat er geen misbruik van kan worden gemaakt. Je blijft namelijk verantwoordelijk voor materialen die met je pas zijn geleend, ook als je lenerpas op het moment van lenen niet in je bezit is.
Als je vervolgens een nieuwe lenerpas aanvraagt moet je een geldig legitimatiebewijs tonen. Aan het aanvragen van een duplicaatpas zijn kosten verbonden.

Hoe kan ik een (adres) wijziging doorgeven?

Geef adreswijzigingen, wijziging van rekeningnummer e.d. zo spoedig mogelijk door aan de bibliotheek waar je lid bent. Doorgeven van wijzigingen kan per e-mail, telefonisch of in de bibliotheek.

Wanneer en hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Voor de eerste keer ga je een contractperiode van 1 jaar aan, tenzij je abonnementsvorm voor een kortere duur bent overeengekomen, zoals een maandabonnement. Alleen in het eerste jaar kun je niet tussentijds opzeggen.
Je kunt je abonnement tussentijds opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. De opzegging gaat in per de 1e van de maand. Hierbij brengen we €5,- administratiekosten in rekening.
Opzeggen kan per brief, e-mail, telefonisch of aan de balie in de bibliotheek.

Waar kan ik zien hoe lang mijn abonnement geldig is?

Hoe lang je abonnement geldig is, kun je zien nadat je bent ingelogd op je Persoonlijke pagina:
Ga in 'Menu van ...' naar 'Mijn gegevens'.
Onder ‘Abonnement en voorkeuren’ vind je de vervaldatum.

Op welke leeftijd kunnen kinderen lid worden?

Met (voor)lezen kun je niet vroeg genoeg beginnen. Daarom kunnen kinderen al direct na de geboorte lid worden. Tot en met 18 jaar is het lidmaatschap zelfs helemaal gratis.
We hebbende actie Boekstart. Ouders van pasgeboren baby’s ontvangen een brief van de gemeente met hierin een BoekStartwaardebon. Met deze bon kun je het BoekStartkoffertje ophalen in de bibliotheek en je gelijk je baby gratis inschrijven als lid.
De bibliotheek heeft een speciale hoek ingericht met baby-, dreumes- en peuterboekjes. Je baby kan deze boekjes gratis lenen.
Ook om te stimuleren dat kinderen al jong lid worden, organiseren de bibliotheken rond januari/februari De Nationale Voorleesdagen. Peuters en kleuters die dan lid worden, krijgen een leuk cadeautje (zolang de voorraad strekt).

Hoe kom ik aan een inlogcode?

Je kunt alleen inloggen op de catalogus als je lid bent van de bibliotheek. Inloggen moet met het lenernummer op je pasje en een pincode. Het lenernummer bestaat uit 10 of 14 cijfers. Deze moet je achter elkaar, zonder spaties, invoeren.
Je pincode bestaat uit vier cijfers; het is je geboortedatum zonder jaartal. Bijvoorbeeld: 16 januari = pincode 1601, 4 november = pincode 0411.
Inlog wijzingen
Na de eerste keer inloggen, dien je je pincode te wijzigen in een zelfgekozen wachtwoord. Bij het inloggen krijg je hierover een melding. Klik op , voer je nieuwe wachtwoord in en bevestig dit.
LET OP: je wachtwoord is hoofdlettergevoelig
In plaats van je lenersnummer kun je ook inloggen met een gebruikersnaam. Een gebruikersnaam kun je opgeven en/of wijzigen via Mijn gegevens . Een gebruikersnaam moet uit minimaal 4 tekens bestaan.
Inloggegevens vergeten
Ben je je inloggegevens vergeten, dan kun je deze gegevens hier opvragen. Je ontvangt je gegevens dan per mail.
Let op:
Uit veiligheidsoverwegingen is na vijf foute pogingen je pas voor een dag geblokkeerd. Probeer een dag later nogmaals in te loggen.

Wat is de attenderingsservice/aanwinstenmail en hoe werkt het?

Via de persoonlijke pagina kom je bij de Attenderingsservice (Aanwinstenmail). Dit is een dienst van de Drentse bibliotheken die je informeert over aanwinsten in door jouw geselecteerde rubrieken. Je ontvangt ongeveer eens per maand een overzicht van de aanwinsten thuis in je mailbox.
Standaard staat bij de attenderingsservice niets ingevuld. Wil je gebruik maken van deze dienst, klik dan links in de lijst 'Beschikbare abonnementen' op het plusje achter de rubriek waarop je je wilt abonneren. Als je een rubriek geselecteerd hebt, verschijnt deze rechts in het scherm onder de noemer 'Reeds geabonneerd op'. Voor deze rubrieken ontvang je een lijst met nieuwe aanwinsten.

Het opzeggen van rubrieken en/of weer andere toevoegen van rubrieken werkt op soortgelijke wijze. Wil je de lijst niet meer ontvangen of heb je een ander e-mailadres? Wijzig dit dan onderin de toegezonden lijst.

Ik wil zelf een recensie toevoegen, een lijstje maken etc. Kan dat?

In de catalogus kun je zelf recensies toevoegen, waarderingen toekennen, taggen en eigen lijstjes aanleggen.
Om van alle nieuwe mogelijkheden gebruik te kunnen maken, moet je wel lid zijn van de bibliotheek en een nickname (cWiseprofiel aanmaken) aanmaken. Kijk bij faq: Hoe kom ik aan een Nickname?
Waarderen
Heb je bijvoorbeeld een boek gelezen dat je geweldig vond (of juist niet), laat het anderen weten. Dat kan door het boek een waardering te geven en/of door een recensie te schrijven.
Log eerst in en zoek het boek, de dvd e.d. op waarop je een reactie wilt geven. Klik in het blokje ‘Wat vind jij’ [afbeelding] op wat je wilt doen of klik op één van de tabs onderaan. Volg verder de aanwijzingen op het scherm. Als je er niet uit komt, kun je voor een uitleg op het vraagteken klikken. Op dezelfde manier kun je aan boeken, dvd’s e.d. zelfgekozen tags (trefwoorden) toekennen en favorietenlijstjes aanleggen.
Snuffelen bij anderen
Wat is er leuker dan in de boekenkast van een ander te neuzen? Door het maken van lijstjes ontstaat je eigen virtuele boekenplankje. Ook anderen kunnen jouw lijstjes zien. Zo kun je in de catalogus op zoek gaan naar vrienden en wie weet breng je elkaar op ideeën!

Kan ik mijn openstaande betalingen via iDEAL betalen?

Ja, dat kan nadat je bent ingelogd. Volg dan de volgende stappen:
Ga naar Financiële posten.
Het detailscherm laat de openstaande posten zien. Klik op 'Afrekenen'.
Geef in het keuzevakje aan bij welke bank je bent. Daarna kom je de beveiligde betaalomgeving. Volg verder de instructies op het scherm.
Let op: Het minimum bedrag voor iDEAL-betalingen is € 4,-. Wil je een kleiner bedrag betalen, stort dan onder 'Tegoed storten' minimaal € 4-. Onder 'Totaal via iDEAL' kun je een kleiner bedrag invullen. Na afrekenen blijft het restant bij je tegoed staan.

Ik wil de AsserPas gebruiken als bibliotheekpas. Hoe gaat dat?

Ben je al lid? Kom dan met je bibliotheekpas en de AsserPas naar de Bibliotheek in De Nieuwe Kolk om het lidmaatschap over te schrijven naar de AsserPas. Je oude bibliotheekpas lever je in.
Ben je nog niet lid? Kom dan met de AsserPas naar Bibliotheek De Nieuwe Kolk om lid te worden tegen de geldige tarieven en overhandig hierbij je AsserPas om deze vervolgens te activeren. Neem hierbij ook je ID bewijs mee.

Kan ik titels uit de collectie van de bibliotheek reserveren?

In de catalogus van de bibliotheek vind je alle materialen die de Drentse bibliotheken in hun collecties hebben. Is wat je zoekt uitgeleend of niet in je eigen bibliotheek aanwezig, dan kun je dat reserveren. Dat kan op meerdere manieren. Lees hier hoe.

Hoe lang duurt het voordat net verschenen boeken, dvd's e.d. in de bibliotheek zijn?

Als de bibliotheek besluit een nieuw boek, dvd e.d. aan te schaffen, duurt het gemiddeld ongeveer twee maanden voordat deze in de bibliotheek is.
Vaak kan het ook sneller:
Boeken waar veel vraag naar wordt verwacht, kopen de bibliotheken via een versnelde procedure in waardoor ze eerder beschikbaar zijn, meestal binnen enkele weken.
Bibliotheek Assen heeft een abonnement waarmee we Toptitels uit de Top 10 eerder in huis hebben.

Heeft de bibliotheek ook boeken voor slechtzienden?

Voor mensen die slechter gaan zien en daardoor moeite krijgen met lezen, heeft de bibliotheek diverse aangepaste materialen. Bijvoorbeeld boeken met grote letter, luisterboeken en daisyroms. De bibliotheek beschikt ook over een aantal leeshulpmiddelen om uit te proberen.

Wat kan ik precies met de QR-code?

Als je in de catalogus iets tegenkomt dat je in de bibliotheek wilt gaan lenen, hoef je dat niet
meer op een kladje te noteren, maar kun je met de QR reader op je smartphone de code(s) scannen en je hebt meteen alle belangrijke informatie meteen bij de hand, inclusief de vindplaats in de bibliotheek.

Heeft de bibliotheek ook bladmuziek?

Je kunt de bladmuziek via de catalogus vinden en gratis reserveren en afhalen in je eigen bibliotheek.

Hoe kom ik aan een cd of muziek-dvd die niet in de catalogus staat?

Als je een cd of muziek-dvd niet kunt vinden in de catalogus van de Drentse bibliotheken, is het vaak mogelijk deze te reserveren bij de Centrale Discotheek van Rotterdam (Muziekweb).
Dit kan op twee manieren:

  • via Leendirect van Muziekweb.nl
  • via de landelijke aanvraagknop in de catalogus Drenthe.

Leendirect gaat als volgt:
Meld je in je eigen bibliotheek aan voor de (gratis) service 'LeenDirect'. Je wordt dan lid van Centrale Discotheek Rotterdam (CDR) met je eigen bibliotheek als afhaallocatie.
Vervolgens heb je thuis via internet toegang tot de catalogus van de muziekcollectie van de Centrale Discotheek Rotterdam (Muziekweb). Hier kun je de gewenste cd of dvd reserveren. Dit kan op de bibliotheeksite via je Persoonlijke pagina – Mijn Menu.
De gereserveerde cd of dvd wordt geleverd via je eigen bibliotheek. Als de cd niet (direct) kan worden geleverd, krijg je daarvan een bericht.
Voor het reserveren via Muziekweb.nl betaal je leengeld. Dit kun je in je eigen bibliotheek betalen als je de cd of dvd afhaalt.
Het lidmaatschap van CDR geeft ook toegang tot digitaal muziek lenen. Dit houdt in dat je een muziekbestand van hoge kwaliteit (256 kbps) kunt downloaden en kunt opslaan op je computer. Dit bestand is gecodeerd, daarom wordt bij het downloaden automatisch een sleutel toegezonden. Hiermee kun je de muziek (gratis) gedurende een week, of maximaal 70 maal beluisteren.

Hoe moet ik inloggen?

Inloggen doe je met je lenernummer (op de lenerpas) Deze bestaat uit 10 of 14 cijfers. Deze moeten achter elkaar, zonder spatie ingetikt worden.

Gebruikersnaam
Als alternatief voor het lenernummer kun je ook een gebruikersnaam opgeven.
De gebruikersnaam kun je, als je bent ingelogd, aanmaken onder 'Mijn gegevens'.

Pincode
De pincode is je geboortedatum zonder jaartal:
bijvoorbeeld 16 februari = pincode 1602; 4 november = pincode 0411.
De pincode moet je wijzigen als je bent ingelogd, onder de knop ' Mijn gegevens'. Kies een wachtwoord dat je goed kunt onthouden, maar niet makkelijk te raden is door iemand anders. Het wachtwoord heeft 6 tekens of meer. Het mogen hoofdletters, kleine letters, cijfers of andere tekens (behalve # en &) zijn, aan elkaar geschreven.

Ik heb teveel foute inlogpogingen. Wat nu?

Na vijf foutieve inlogpogingen is je pas voor een dag geblokkeerd. Probeer het de volgende dag nog een keer. Controleer je inloggegevens door ze hier op te vragen. Je krijgt ze dan per mail toegestuurd. Geen email? Neem dan contact op met de bibliotheek.

Gebruikersnaam vergeten?

Het is altijd mogelijk om aan te melden met je pasnummer in plaats van gebruikersnaam.
Als je bent aangemeld kun je je gebruikersnaam zien en wijzigen.

Wachtwoord kwijt?

Ben je het wachtwoord vergeten? Klik hier om je inloggegevens per e-mail toegestuurd te krijgen. Geen e-mail? Vraag in de bibliotheek om een (tijdelijk) nieuw wachtwoord

Hoe kan ik de uitleentermijn verlengen?

Voor het verlengen van de uitleentermijn hoef je niet naar de bibliotheek te komen. Je kunt verlengen na het inloggen op deze website. Klik na het inloggen op "Mijn Bibliotheek(gebruikersnaam)" en je komt bij je persoonlijke gegevens.
Ook kun je de bibliotheek tijdens de openingsuren bellen om de uitleentermijn te laten verlengen. Houd hierbij s.v.p. je bibliotheekabonnement(en) bij de hand voor het lidmaatschapsnummer(s). Verlengen kan maximaal 2 keer en is alleen mogelijk wanneer het materiaal niet voor iemand anders is gereserveerd. De verlenging geldt als een uitlening en wordt afgetrokken van het totaal aantal leenstrippen op je abonnement.

Ik ben lid in Assen en wil lenen in Rolde, kan dat?

Ja, dat kan. Je pasje is geldig bij álle bibliotheken en bibliobussen in Drenthe. Je kunt dus lenen en terugbrengen bij elke (mobiele) vestiging binnen de provincie.

Waar kan ik zien hoeveel leenstrippen ik nog heb?

Hoeveel leenstrippen je nog hebt, kun je zien op je persoonlijke pagina (eerst inloggen) bij "Financiële posten". Het aantal leenstrippen staat ook op de uitleenbon die je krijgt in de bibliotheek.

Wat moet ik doen als mijn leenstrippen op zijn?

Als je leenstrippen van je basis-abonnement op zijn voordat je abonnement verlengd moet worden, kun je overstappen naar een groot-abonnement. Het nieuwe groot-abonnement wordt weer voor een jaar afgesloten ingaande de maand dat je overstapt. Er vindt een verrekening plaats met de reeds betaalde kosten voor het lopende abonnement.
Voorbeeld:
Je hebt een basis-abonnement met vervalmaand maart. In oktober zijn je 125 leenstrippen al op. Je betaalt voor een groot-abonnement dat nu geldig is tot 1 november van het volgende jaar. Daarvan wordt het bedrag afgetrokken voor de periode dat je basisabonnement nog geldig was

Kan ik mijn bibliotheekpas meenemen op vakantie?

Wanneer je in Drenthe verblijft, kun je je pas ook gebruiken in de bibliotheek of bibliobus in de buurt van je vakantieadres. Kijk op denationalebibliotheekpas.nl voor meer informatie over het lenen van boeken en media bij andere bibliotheken dan je eigen bibliotheek.
Daarnaast is het in de bibliotheek van DNK mogelijk om tegen een gereduceerd tarief een vakantieabonnement aan te schaffen.