Veelgestelde vragen

Coronatijd

We kunnen ons voorstellen dat de maatregelen die de afgelopen tijd getroffen zijn in verband met het coronavirus tal van vragen oproepen over afgenomen kaarten, abonnementen en producten. Wij hebben de belangrijkste consequenties van de maatregelen voor de Bioscoop, de Bibliotheek en het Theater op een rijtje gezet.

Wat gebeurt er mijn mijn theatertickets, nu de voorstelling/concert niet doorgaat?

Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ – de landelijk opgezette campagne ter ondersteuning van de theatersector – hopen we dat je jouw bezoek aan DNK op een later moment in wilt halen. We laten je zo spoedig mogelijk weten wat er met de voorstelling of het concert gebeurt waar je tickets voor hebt gekocht, maar weet dat je gekochte kaarten in ieder geval altijd hun waarde behouden.

Mocht verplaatsing uiteindelijk niet mogelijk zijn, dan bieden wij je uiteraard restitutie zoals we dat in ‘normale’ omstandigheden ook zouden doen. Hiervoor hebben we immers ons DNK restitutiebeleid en we houden ons graag aan onze beloftes richting onze klanten. Je kunt zelf kiezen voor een vorm van restitutie. Je ontvangt dezelfde opties als de nieuwe datum voor een verplaatste voorstelling je niet past.

De opties die we je altijd bieden zijn:
* een tegoed van gelijke waarde als het aankoopbedrag van je tickets. Dit tegoed kun je inzetten voor een andere voorstelling naar keuze, want we zien je heel graag snel weer in ons theater terug.
* je geld retour
* doneer (een deel van) de waarde van je kaartjes

Ik ben Vriend van DNK, verandert er iets voor mij?

Ben je in het theaterseizoen 19-20 Vriend van DNK geweest, dan verandert er niets. Je hebt het afgelopen seizoen kunnen profiteren van alle bijbehorende voordelen en we hopen natuurlijk dat we, helemaal nu, ook in het nieuwe seizoen weer op je steun als Vriend mogen rekenen.

Heb je je aangemeld als Gouden of Zilveren Vriend van DNK, dan waarderen we dat enorm! We hebben aan onze Vrienden al de seizoenspresentatie op 11 mei aangekondigd en de bijbehorende start verkoop op dinsdag 12 mei. Helaas heeft de tijd ons inmiddels ingehaald en hebben we, in navolging van landelijk advies van de branchevereniging, moeten besluiten om de start verkoop en daarmee ook de seizoenspresentatie op de schuiven tot nader order.
Zodra er meer bekend is over de nieuwe datum, dan ben je als Vriend de eerste die het hoort! Tot die tijd werken we achter de schermen hard aan een mooi theaterseizoen in 20-21 en natuurlijk de bijbehorende seizoensbrochure en seizoenspresentatie.

Ik heb een tegoed opgebouwd door het annuleren van theaterkaartjes. Wat nu?

Omdat je jouw tegoed tijdens de sluiting niet kunt gebruiken, verlengen we de einddatum van je tegoed automatisch met zes maanden. Je hoeft hiervoor dus niet bij ons langs te komen. Vanzelfsprekend geldt dit op de tegoeden die nog geldig waren na 12 maart 2020 (op deze datum sloten wij ons theater).

Ik heb een Podium Cadeaukaart, wat gebeurt hiermee?

De Podium Cadeaukaart is een cadeaubon van een landelijke instantie, waar we als DNK geen invloed op hebben. Gelukkig heeft ook de Podium Cadeaukaart haar voorwaarden versoepeld. Alle 1 jaar geldige cadeaukaarten die op 19 maart 2020 nog niet verlopen waren zijn verlengd met 4 extra maanden. Controleer de nieuwe vervaldatum en het huidige kaartsaldo van een Podium Cadeaukaart eenvoudig met deze saldo-checker op de website van Podium Cadeaukaart. Voor alle vragen en aangepaste regelingen rondom de Podium Cadeaukaart verwijzen we je door naar hun eigen website. Hierop moet je even naar beneden scrollen naar de ‘Veelgestelde Vragen’.

Wat gebeurt er met de bioscoopkaartjes die ik heb gekocht voor een film tot 1 juni?

Je geld krijg je van ons terug, maar dit kan alleen contant aan onze kassa’s. Je kunt je bioscooptickets retour doen, zodra de bioscoop weer open gaat. Op onze website, via de socials en natuurlijk onze nieuwsbrieven houden we je op de hoogte wanneer dit zal zijn. Klik hier om je in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Ik heb een Filmpas gekocht, maar kan nu niet naar de bioscoop. Wat nu?

Omdat je je Filmpas tijdens de sluiting niet hebt kunnen gebruiken, hebben we de geldigheid van alle filmpassen verlengd met 6 maanden. Is jouw pas verlopen tijdens de sluitingsperiode, dan kun je jouw Filmpas met code weer gebruiken via onze website. Voor vragen kun je contact opnemen via contact@dnk.nl

Ik heb een Bioscoopbon, wat gebeurt hiermee?

DNK Bioscoop Cadeaubon
Omdat je je Cadeaubon tijdens de sluiting niet hebt kunnen gebruiken, verlengen we de einddatum van je bon met zes maanden. Vanzelfsprekend geldt dit op de Cadeaubonnen die nog tegoed hebben voor na 12 maart 2020 (op deze datum sloten wij de bioscoop). Verlopen bonnen kun je alleen inwisselen aan de kassa! Online betalen is helaas niet mogelijk.

Nationale Bioscoopbon
De Nationale Bioscoopbon is een cadeaubon van een landelijke instantie, waar we als DNK geen invloed op hebben. Gelukkig heeft ook de Nationale Bioscoopbon haar voorwaarden versoepeld. De geldigheid van alle opgewaardeerde Nationale Bioscoopbonnen en Madiwodokaarten, die op 15 maart 2020 de uiterste geldigheidsdatum nog niet bereikt hadden, is met 3 maanden verlengd. Dit is gedaan om zo consumenten de gelegenheid te bieden om hun bon/kaart, bij het bereiken van de uiterste geldigheidsdatum gedurende de periode dat bioscopen/filmtheaters gesloten zijn, toch te kunnen gebruiken.

Wat gebeurt er met het te-laat-geld dat ik heb uitstaan bij de Bibliotheek?

In de periode dat onze Bibliotheek gesloten was, liep eventueel openstaand te-laat-geld niet op.

Via e-mail krijg ik betaalherinneringen. Moet ik deze nu betalen?

We vragen je om zoveel mogelijk de ontvangen betaalverzoeken, facturen en nota’s te voldoen. Hiermee wordt voorkomen dat bepaalde dienstverlening voor je stopt. Op dit moment kan betalen alleen digitaal.
Mocht je het niet met een betaling eens zijn of heb je nog vragen, neem dan telefonisch contact op via 088 012 88 88 of via het e-mailadres contact@dnk.nl.

Ik heb een openstaande boete staan en kan nu niet reserveren.

We vragen je om zoveel mogelijk de ontvangen betaalverzoeken, facturen en nota’s te voldoen. Hiermee wordt voorkomen dat bepaalde dienstverlening voor je stopt. Op dit moment kan betalen alleen digitaal.
Mocht je het niet met een betaling eens zijn of heb je nog vragen, neem dan telefonisch contact op via 088 012 88 88 of via het e-mailadres contact@dnk.nl.