20 - 2001,5mLIVETICKET> 20

Veelgestelde vragen

Coronatijd

We kunnen ons voorstellen dat de maatregelen die de afgelopen tijd getroffen zijn in verband met het coronavirus tal van vragen oproepen over afgenomen kaarten, abonnementen en producten. Wij hebben de belangrijkste consequenties van de maatregelen voor de Bioscoop, de Bibliotheek en het Theater op een rijtje gezet.

Wat gebeurt er mijn mijn theatertickets, nu de voorstelling/concert niet doorgaat?

We laten je zo spoedig mogelijk weten wat er met de voorstelling of het concert gebeurt waar je tickets voor hebt gekocht, maar weet dat je gekochte kaarten in ieder geval altijd hun waarde behouden.

Mocht verplaatsing uiteindelijk niet mogelijk zijn, dan bieden wij je uiteraard restitutie zoals we dat in ‘normale’ omstandigheden ook zouden doen. Hiervoor hebben we immers ons DNK restitutiebeleid en we houden ons graag aan onze beloftes richting onze klanten.  Je ontvangt dezelfde restitutie als de nieuwe datum voor een verplaatste voorstelling je niet past.

Waarom gaat het theater tijdelijk helemaal dicht voor voorstellingen en concerten?

Ons theater heeft dit jaar in totaal 11 weken lang bezoekers mogen ontvangen bij voorstellingen en concerten. In de beslissing om open te gaan heeft altijd de veiligheid van onze bezoekers, medewerkers en de cast & crew voorop gestaan. Op de theateragenda stond in de periode tot 15 januari 2022 een aantal matinees gepland, waarvan een deel pas na 17:00 uur zou zijn afgelopen. Deze konden bovendien alleen doorgang vinden met een beperkte zaalcapaciteit, wat ook financieel een grote, negatieve impact zou hebben. In het kader van veiligheid en duidelijkheid hebben we daarom besloten om de gehele theaterprogrammering te staken tot 15 januari. Dit betreuren we natuurlijk enorm, maar het risico dat mogelijk binnen deze periode de maatregelen nog extra worden aangescherpt heeft hierin voor ons ook zwaar meegewogen. We kijken vol goede moed vooruit naar de mooie optredens die we in de toekomst nog op de agenda hebben staan en hopen onze bezoekers snel weer veilig en gezond een plekje in onze theaterzalen te bieden.

Ik heb een tegoed opgebouwd door het annuleren van theaterkaartjes. Wat nu?

Omdat je jouw tegoed tijdens de sluiting niet kunt gebruiken, verlengen we de einddatum van je tegoed. In plaats van de oorspronkelijke 12 maanden is je tegoed nu automatisch verlengd en 24 maanden geldig. Je hoeft hiervoor dus niet bij ons langs te komen. Vanzelfsprekend geldt dit op de tegoeden die nog geldig waren na 14 oktober 2020 (op deze datum sloten wij ons theater).

Wat gebeurt er met de geldigheid van mijn Podium Cadeaukaart?

De Podium Cadeaukaart is een extern product waar we vanuit DNK helaas geen zeggenschap over hebben. Wel heeft de Podium Cadeaukaart een coulanceregeling getroffen, hier kun je alle voorwaarden en getroffen maatregelen terug vinden.

Hoe kan het dat ik mijn qr-code niet kan uploaden in de app?

Wanneer de qr-code niet wordt getoond, dan kan dit de volgende redenen hebben:

– Er zit geen 2 weken (bij Jansen 1 maand) tussen vaccinatie en een geldig coronabewijs
– Het betreft nationaal coronabewijs (dus niet internationaal)
– De ’tijd’ in telefooninstellingen staat nog niet op ‘automatisch’

Is geen van deze punten aan de orde, kijk dan op de website www.coronocheck.nl bij de Meestgestelde Vragen.

Hoe werkt het coronatoegangsbewijs?

De Rijksoverheid verplicht bezoekers vanaf 13 jaar om een QR-code als coronatoegangsbewijs te tonen, in combinatie met een geldig identiteitsbewijs (vanaf 14 jaar). LET OP: zónder deze QR-code en identiteitsbewijs is er geen toegang tot onze voorstellingen en activiteiten mogelijk. Op deze manier kunnen we de 1,5 meter afstand loslaten, al zullen we nog steeds proberen om drukte zo veel mogelijk te spreiden.

De qr-code van het coronatoegangsbewijs is op te vragen met een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een testbewijs. Voor een testbewijs kun je via testenvoortoegang.org een afspraak maken voor een gratis coronatest. De qr-code van het coronatoegangsbewijs kun je opvragen op verschillende manieren:

  • Een digitale qr-code kun je ophalen in de Coronacheck-app op je telefoon (Tip: download de CoronaCheck-app en genereer je QR-code vóórdat je DNK bezoekt).
  • Een papieren versie kun je uitprinten na het ophalen van jouw persoonlijke qr-code op https://coronacheck.nl/nl
  • Een papieren versie is ook telefonisch op te vragen via 0800-1351. Let op: deze versie wordt binnen enkele werkdagen toegestuurd over de post

Kijk voor meer informatie op https://coronacheck.nl/nl/. Wanneer je een kaartje koopt, ga je akkoord met onze voorwaarden, de maatregelen bij gezondheidsklachten en geef je ons toestemming om je contactgegevens beschikbaar te stellen voor een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD.

Hoe werkt een papieren coronabewijs?

Een geldig papieren coronabewijs kun je verkrijgen via de website van de Rijksoverheid: https://coronacheck.nl/nl/print/. Hier kun je de qr-code downloaden en deze vervolgens printen. Een papieren versie is ook telefonisch op te vragen via 0800-1351. Deze versie wordt binnen enkele werkdagen toegestuurd over de post.

Let op: Het gele vaccinatieboekje is geen geldig coronabewijs!

Ik ben Vriend van DNK, verandert er iets voor mij?

Je bent Vriend van DNK geworden voor het seizoen 2020-2021. Vanwege de bijzondere omstandigheden waarmee we dit seizoen te maken hebben verruimen we de periode van één naar twee theaterseizoenen. We verlengen dus kosteloos je Vriend van DNK lidmaatschap voor het seizoen 2021-2022! Op deze manier verruimen we de mogelijkheden om je te laten profiteren van alle voordelen als Vriend.

Waar mogelijk doen we je dit seizoen een aantal mooie aanbiedingen en tippen we je als eerste als voorstellingen in de verkoop gaan. We hopen je met deze ‘vriendschappelijke maatregelen’ te laten zien dat we, ondanks de huidige crisis, veel waarde hechten aan een Vriend als jij!

Hoe werkt het coronatoegangsbewijs?

De Rijksoverheid verplicht bezoekers vanaf 13 jaar om een QR-code als coronatoegangsbewijs te tonen, in combinatie met een geldig identiteitsbewijs (vanaf 14 jaar). LET OP: zónder deze QR-code en identiteitsbewijs is er geen toegang tot onze films mogelijk.

De QR-code van het coronatoegangsbewijs is op te vragen met een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een testbewijs. Voor een testbewijs kun je via testenvoortoegang.org een afspraak maken voor een gratis coronatest. De QR-code van het coronatoegangsbewijs kun je opvragen op verschillende manieren:

  • Een digitale QR-code kun je ophalen in de Coronacheck-app op je telefoon (Tip: download de CoronaCheck-app en genereer je QR-code vóórdat je DNK bezoekt).
  • Een papieren versie kun je uitprinten na het ophalen van jouw persoonlijke QR-code op https://coronacheck.nl/nl
  • Een papieren versie is ook telefonisch op te vragen via 0800-1351. Let op: deze versie wordt binnen enkele werkdagen toegestuurd over de post

Kijk voor meer informatie op https://coronacheck.nl/nl/. Wanneer je een kaartje koopt, ga je akkoord met onze voorwaarden, de maatregelen bij gezondheidsklachten en geef je ons toestemming om je contactgegevens beschikbaar te stellen voor een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD.

Hoe kan het dat ik mijn QR-code niet kan uploaden in de app?

Wanneer de QR-code niet wordt getoond, dan kan dit de volgende redenen hebben:

– Er zit geen 2 weken (bij Jansen 1 maand) tussen vaccinatie en een geldig coronabewijs
– Het betreft nationaal coronabewijs (dus niet internationaal)
– De ’tijd’ in telefooninstellingen staat nog niet op ‘automatisch’

Is geen van deze punten aan de orde, kijk dan op de website www.coronacheck.nl bij de Meestgestelde vragen.

Hoe werkt een papieren toegangsbewijs?

Een geldig papieren coronabewijs kun je verkrijgen via de website van de Rijksoverheid: https://coronacheck.nl/nl/print/. Hier kun je de QR-code downloaden en deze vervolgens printen. Een papieren versie is ook telefonisch op te vragen via 0800-1351. Deze versie wordt binnen enkele werkdagen toegestuurd over de post.

Let op: Het gele vaccinatieboekje is geen geldig coronabewijs!

Ik heb een DNK Bioscoop Cadeaubon en/of een vrijkaart voor Bioscoop DNK, wat gebeurt hiermee?

We hebben de geldigheid van fysieke bonnen waarbij normaal gesproken een termijn van één jaar geldt met een extra jaar verlengd, de geldigheid is dus 2 jaar vanaf het moment van uitgifte. Vanaf zaterdag 5 juni kun je deze fysieke bonnen dus gewoon weer gebruiken.

Ik heb een cadeaubon of pas die verloopt tijdens de sluitingsperiode, wat kan ik hiermee doen?

In verband met de langdurige lockdown hebben we onze eigen vouchers en bonnen, die na 15 december afliepen,  met 12 maanden verlengd. Dit gaat om B2B vouchers, de DNK Filmpas en onze eigen tegoedbonnen. Vanaf zaterdag 5 juni kun je bovenstaande vouchers en bonnen dus gewoon weer gebruiken
Op de geldigheid van externe kaarten, zoals de MaDiWoDo, Nationale Bioscoopbon, Podium Cadeaukaart, VVV Bon en anderen, hebben we helaas geen invloed.

Nog andere vragen? Als je contact opneemt met contact@dnk.nl zullen we altijd proberen te zorgen voor een passende oplossing.

Reserveringen.

Het maximum aantal openstaande reserveringen is twee (behalve voor groot abonnementen). Reserveringen blijven maximaal 7 dagen voor  je klaar staan. Bij niet afhalen van reserveringen wordt 50 cent in rekening gebracht.

 

Waar staan de boekenbussen?

Je kunt je boeken, dvd’s, games en tijdschriften inleveren in de Boekenbussen. Deze staan in De Nieuwe Kolk, bij de Albert Heijn in de wijken Kloosterveen, Vredeveld en Peelo, en bij de Jumbo in de wijk Marsdijk