Veelgestelde vragen

Coronatijd

We kunnen ons voorstellen dat de maatregelen die de afgelopen tijd getroffen zijn in verband met het coronavirus tal van vragen oproepen over afgenomen kaarten, abonnementen en producten. Wij hebben de belangrijkste consequenties van de maatregelen voor de Bioscoop, de Bibliotheek en het Theater op een rijtje gezet.

Wat gebeurt er mijn mijn theatertickets, nu de voorstelling/concert niet doorgaat?

We laten je zo spoedig mogelijk weten wat er met de voorstelling of het concert gebeurt waar je tickets voor hebt gekocht, maar weet dat je gekochte kaarten in ieder geval altijd hun waarde behouden.

Mocht verplaatsing uiteindelijk niet mogelijk zijn, dan bieden wij je uiteraard restitutie zoals we dat in ‘normale’ omstandigheden ook zouden doen. Hiervoor hebben we immers ons DNK restitutiebeleid en we houden ons graag aan onze beloftes richting onze klanten.  Je ontvangt dezelfde restitutie als de nieuwe datum voor een verplaatste voorstelling je niet past.

Ik ben Vriend van DNK, verandert er iets voor mij?

Je bent Vriend van DNK geworden voor het seizoen 2020-2021. Vanwege de bijzondere omstandigheden waarmee we dit seizoen te maken hebben verruimen we de periode van één naar twee theaterseizoenen. We verlengen dus kosteloos je Vriend van DNK lidmaatschap voor het seizoen 2021-2022! Op deze manier verruimen we de mogelijkheden om je te laten profiteren van alle voordelen als Vriend.

Waar mogelijk doen we je dit seizoen een aantal mooie aanbiedingen en tippen we je als eerste als voorstellingen in de verkoop gaan. We hopen je met deze ‘vriendschappelijke maatregelen’ te laten zien dat we, ondanks de huidige crisis, veel waarde hechten aan een Vriend als jij!

Ik heb een tegoed opgebouwd door het annuleren van theaterkaartjes. Wat nu?

Omdat je jouw tegoed tijdens de sluiting niet kunt gebruiken, verlengen we de einddatum van je tegoed. In plaats van de oorspronkelijke 12 maanden is je tegoed nu automatisch verlengd en 24 maanden geldig. Je hoeft hiervoor dus niet bij ons langs te komen. Vanzelfsprekend geldt dit op de tegoeden die nog geldig waren na 14 oktober 2020 (op deze datum sloten wij ons theater).

Wat gebeurt er met de geldigheid van mijn Podium Cadeaukaart?

De Podium Cadeaukaart is een extern product waar we vanuit DNK helaas geen zeggenschap over hebben. Wel heeft de Podium Cadeaukaart een coulanceregeling getroffen, hier kun je alle voorwaarden en getroffen maatregelen terug vinden.

Ik heb een DNK Bioscoop Cadeaubon en/of een vrijkaart voor Bioscoop DNK, wat gebeurt hiermee?

We hebben de geldigheid van fysieke bonnen waarbij normaal gesproken een termijn van één jaar geldt met een extra jaar verlengd, de geldigheid is dus 2 jaar vanaf het moment van uitgifte. Vanaf zaterdag 5 juni kun je deze fysieke bonnen dus gewoon weer gebruiken.

Ik heb een cadeaubon of pas die verloopt tijdens de sluitingsperiode, wat kan ik hiermee doen?

In verband met de langdurige lockdown hebben we onze eigen vouchers en bonnen, die na 15 december afliepen,  met 12 maanden verlengd. Dit gaat om B2B vouchers, de DNK Filmpas en onze eigen tegoedbonnen. Vanaf zaterdag 5 juni kun je bovenstaande vouchers en bonnen dus gewoon weer gebruiken
Op de geldigheid van externe kaarten, zoals de MaDiWoDo, Nationale Bioscoopbon, Podium Cadeaukaart, VVV Bon en anderen, hebben we helaas geen invloed.

Nog andere vragen? Als je contact opneemt met contact@dnk.nl zullen we altijd proberen te zorgen voor een passende oplossing.

Wat gebeurt er met het te-laat-geld dat ik heb uitstaan bij de Bibliotheek?

In de periode dat onze Bibliotheek gesloten is, loopt eventueel openstaand te-laat-geld niet op.

Via e-mail krijg ik betaalherinneringen. Moet ik deze nu betalen?

We vragen je om zoveel mogelijk de ontvangen betaalverzoeken, facturen en nota’s te voldoen. Hiermee wordt voorkomen dat bepaalde dienstverlening voor je stopt. Op dit moment kan betalen alleen digitaal.Je kunt ook met je pinpas (contactloos) betalen in de bibliotheek.

Mocht je het niet met een betaling eens zijn of heb je nog vragen, neem dan telefonisch contact op via 088 012 88 88 of via het e-mailadres contact@dnk.nl.

Reserveringen.

Het maximum aantal openstaande reserveringen is (behalve voor groot abonnementen) weer terug gezet naar 2. Reserveringen blijven maximaal 7 dagen voor  je klaar staan. Bij niet afhalen van reserveringen wordt 50 cent in rekening gebracht.

 

Waar staan de boekenbussen?

Je kunt je boeken, dvd’s, games en tijdschriften inleveren in de Boekenbussen. Deze staan in De Nieuwe Kolk (van maandag t/m zaterdag), bij de Albert Heijn in de wijken Kloosterveen, Vredeveld en Peelo, en bij de Jumbo in de wijk Marsdijk

Ik heb een openstaande boete staan en kan nu niet reserveren.

We vragen je om zoveel mogelijk de ontvangen betaalverzoeken, facturen en nota’s te voldoen. Hiermee wordt voorkomen dat bepaalde dienstverlening voor je stopt. Op dit moment kan betalen alleen digitaal.Je kunt ook met je pinpas (contactloos) betalen in de bibliotheek.

Mocht je het niet met een betaling eens zijn of heb je nog vragen, neem dan telefonisch contact op via 088 012 88 88 of via het e-mailadres contact@dnk.nl.