Veelgestelde vragen

Coronatijd

We kunnen ons voorstellen dat de maatregelen die de afgelopen tijd getroffen zijn in verband met het coronavirus tal van vragen oproepen over afgenomen kaarten, abonnementen en producten. Wij hebben de belangrijkste consequenties van de maatregelen voor de Bioscoop, de Bibliotheek en het Theater op een rijtje gezet.

Wat gebeurt er mijn mijn theatertickets, nu de voorstelling/concert niet doorgaat?

We laten je zo spoedig mogelijk weten wat er met de voorstelling of het concert gebeurt waar je tickets voor hebt gekocht, maar weet dat je gekochte kaarten in ieder geval altijd hun waarde behouden.

Mocht verplaatsing uiteindelijk niet mogelijk zijn, dan bieden wij je uiteraard restitutie zoals we dat in ‘normale’ omstandigheden ook zouden doen. Hiervoor hebben we immers ons DNK restitutiebeleid en we houden ons graag aan onze beloftes richting onze klanten.  Je ontvangt dezelfde restitutie als de nieuwe datum voor een verplaatste voorstelling je niet past.

Ik ben Vriend van DNK, verandert er iets voor mij?

Je bent Vriend van DNK geworden voor het seizoen 2020-2021. Vanwege de bijzondere omstandigheden waarmee we dit seizoen te maken hebben verruimen we de periode van één naar twee theaterseizoenen. We verlengen dus kosteloos je Vriend van DNK lidmaatschap voor het seizoen 2021-2022! Op deze manier verruimen we de mogelijkheden om je te laten profiteren van alle voordelen als Vriend.

Waar mogelijk doen we je dit seizoen een aantal mooie aanbiedingen en tippen we je als eerste als voorstellingen in de verkoop gaan. We hopen je met deze ‘vriendschappelijke maatregelen’ te laten zien dat we, ondanks de huidige crisis, veel waarde hechten aan een Vriend als jij!

Ik heb een tegoed opgebouwd door het annuleren van theaterkaartjes. Wat nu?

Omdat je jouw tegoed tijdens de sluiting niet kunt gebruiken, verlengen we de einddatum van je tegoed. In plaats van de oorspronkelijke 12 maanden is je tegoed nu automatisch verlengd en 24 maanden geldig. Je hoeft hiervoor dus niet bij ons langs te komen. Vanzelfsprekend geldt dit op de tegoeden die nog geldig waren na 14 oktober 2020 (op deze datum sloten wij ons theater).

Wat gebeurt er met de geldigheid van mijn Podium Cadeaukaart?

De Podium Cadeaukaart is een extern product waar we vanuit DNK helaas geen zeggenschap over hebben. Wel heeft de Podium Cadeaukaart een coulanceregeling getroffen, hier kun je alle voorwaarden en getroffen maatregelen terug vinden.

Wat gebeurt er met de bioscoopkaartjes die ik heb gekocht voor een film tot en met 9 februari?

Er wordt contact met je opgenomen wat betreft het annuleren van de kaarten. Voor de Senioren Bios (Summerland) proberen we een andere datum te vinden en DNK Literair (Emma) is al verplaatst. De Filmliga voorstelling van On The Rocks zal mee verplaatsen naar de eerste mogelijke datum na heropening. Op onze website, via de socials en natuurlijk onze nieuwsbrieven houden we je op de hoogte. Klik hier om je in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Ik heb een cadeaubon of pas die verloopt tijdens de sluitingsperiode, wat kan ik hiermee doen?

Net als tijdens de vorige langdurige lockdown zullen we onze eigen vouchers en bonnen, die na 15 december afliepen,  weer met 6 maanden verlengen. Dit gaat om B2B vouchers, de DNK Filmpas en onze eigen tegoedbonnen. Op de geldigheid van externe kaarten, zoals de MaDiWoDo, Nationale Bioscoopbon, Podium Cadeaukaart, VVV Bon en anderen, hebben we helaas geen invloed.

Nog andere vragen? Als je contact opneemt met contact@dnk.nl zullen we altijd proberen te zorgen voor een passende oplossing.

Wat gebeurt er met het te-laat-geld dat ik heb uitstaan bij de Bibliotheek?

In de periode dat onze Bibliotheek gesloten is, loopt eventueel openstaand te-laat-geld niet op.

Via e-mail krijg ik betaalherinneringen. Moet ik deze nu betalen?

We vragen je om zoveel mogelijk de ontvangen betaalverzoeken, facturen en nota’s te voldoen. Hiermee wordt voorkomen dat bepaalde dienstverlening voor je stopt. Op dit moment kan betalen alleen digitaal.
Mocht je het niet met een betaling eens zijn of heb je nog vragen, neem dan telefonisch contact op via 088 012 88 88 of via het e-mailadres contact@dnk.nl.

Ik heb een openstaande boete staan en kan nu niet reserveren.

We vragen je om zoveel mogelijk de ontvangen betaalverzoeken, facturen en nota’s te voldoen. Hiermee wordt voorkomen dat bepaalde dienstverlening voor je stopt. Op dit moment kan betalen alleen digitaal.
Mocht je het niet met een betaling eens zijn of heb je nog vragen, neem dan telefonisch contact op via 088 012 88 88 of via het e-mailadres contact@dnk.nl.